Ministerul Justiţiei
Ordin nr. 1357 din 04/06/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 393 din 11/06/2007
privind procedura de încasare şi virare, precum şi obligaţiile declarative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
Nr. 330/1.357/C
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Ministerul Justiţiei
În temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 771 alin. (8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor şi ministrul justiţiei emit următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul şi conţinutul următoarelor formulare prevăzute în anexa nr. I A:
a) 208 "Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", cod 14.13.01.13/10i;
b) "Decizie de impunere privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", cod 14.13.02.13/10.
(2) Formularul prevăzut la alin. (1) lit. a) se completează şi se depune conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. I B.
(3) Modificarea formularelor prevăzute la alin. (1) se va realiza prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Art. 2. - (1) Procedura privind declararea şi plata impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal este prevăzută în anexa nr. II A.
(2) Procedura privind emiterea Deciziei de impunere privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal este prevăzută în anexa nr. II B.
Art. 3. - Procedura privind distribuirea impozitului stabilit pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal este prevăzută în anexa nr. III.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare şi păstrare ale formularelor menţionate la art. 1 alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. IV.
Art. 5. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă dispoziţiile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 914/2005 privind procedura de declarare şi stabilire a impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 13 iulie 2005.
Art. 6. - Anexele nr. I-IV fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor, Ministrul justiţiei, |
ANEXA Nr. I.A*)
___________
*) Anexa nr. I.A este reprodusă în facsimil.
┌───────────────────────────┬──────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐ |
ANEXA Nr. IB
INSTRUCŢIUNI
de completare a formularului 208 "Declaraţie
informativă privind
impozitul pe veniturile din transferul
proprietăţilor imobiliare
din patrimoniul personal", cod 14.13.01.13/10i
Declaraţia se completează şi se depune de către notarii publici care au obligaţia calculării, încasării şi virării impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.
Declaraţia se depune după cum urmează:
- până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului în care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal;
- ori de câte ori notarul public constată erori în declaraţia depusă anterior (prin completarea unei declaraţii rectificative), situaţie în care se va înscrie "X" în căsuţa prevăzută în acest scop.
Declaraţia se completează în două exemplare:
- originalul se depune semestrial la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul societăţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului public;
- copia se păstrează de către notarul public.
Declaraţia va cuprinde tranzacţiile prin care s-au efectuat transferuri ale dreptului de proprietate imobiliară supuse impozitării potrivit legii.
Notarii publici au obligaţia depunerii declaraţiei în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Suportul magnetic sau optic va fi însoţit de exemplarul listat pe hârtie al declaraţiei pentru unitatea fiscală, semnat şi ştampilat, potrivit legii.
A. DATE DE IDENTIFICARE ALE NOTARULUI PUBLIC
Adresa - se înscrie adresa sediului activităţii sau locului unde se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului public.
Cod de identificare fiscală - se înscrie codul de identificare fiscală al notarului public. În cazul în care acesta este plătitor de taxă pe valoarea adăugată, codul de identificare fiscală va fi precedat de prefixul "RO".
B. DATE INFORMATIVE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE DIN TRANSFERUL PROPRIETĂŢILOR IMOBILIARE DIN PATRIMONIUL PERSONAL
Col. 1 "Nume, Prenume" - se completează pentru fiecare beneficiar de venit, înscriindu-se numele şi prenumele persoanelor fizice.
Col. 2 "CNP/NIF" - se completează pentru fiecare beneficiar de venit, înscriindu-se codul numeric personal din cartea de identitate, respectiv buletinul de identitate a/al fiecărui beneficiar de venit sau numărul de identificare fiscală atribuit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, cu ocazia înregistrării fiscale, după caz.
Col. 3 "Nume, Prenume/Denumire" - se completează pentru fiecare persoană contractantă căreia i se transferă dreptul de proprietate, înscriindu-se numele şi prenumele persoanelor fizice sau denumirea persoanelor juridice (sau a altor entităţi), după caz.
Col. 4. "Cod de identificare fiscală" - se completează pentru fiecare persoană fizică sau juridică (sau altă entitate) contractantă, după caz, căreia i se transferă dreptul de proprietate, înscriindu-se codul de identificare fiscală.
Col. 5. "Valoarea înscrisă în documentul de transfer" - se înscrie suma reprezentând valoarea înscrisă în documentul de transfer (actul notarial), conform legii, pentru fiecare tranzacţie, pe fiecare beneficiar de venit.
Col. 6-9. "Impozitul pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" - se înscriu suma totală reprezentând impozitul pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, calculat şi încasat de notarul public, pentru fiecare tranzacţie, pe fiecare beneficiar de venit, precum şi distribuţia acestuia potrivit art. 771 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
ANEXA Nr. IIA
PROCEDURA
privind declararea şi plata impozitului pe
veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal
1. Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, stabilit de notarii publici, datorat la bugetul de stat, se declară de către aceştia lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost calculat şi încasat, conform legii.
Impozitul calculat şi încasat se virează până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut.
Declararea impozitului datorat la bugetul de stat se face prin completarea formularului 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat", aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 80/2007 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat", poziţia "Impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal".
Completarea rubricii B "Date privind creanţa fiscală" din formular se face după cum urmează:
Col. "Denumire creanţă fiscală": se înscrie denumirea obligaţiei de plată, conform nomenclatorului, datorată în perioada de raportare.
Col. "Suma":
Rd. 1 "Suma datorată": se înscrie suma reprezentând impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, datorat la bugetul de stat, calculată în conformitate cu dispoziţiile art. 771 alin. (7) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Rd. 3 "Suma de plată": se înscrie suma de la rd. 1.
Declaraţia se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului public, conform instrucţiunilor prevăzute în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 80/2007.
2. Notarii publici au obligaţia să depună semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului în care a avut loc autentificarea actelor privind transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, Declaraţia informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.
Declaraţia se completează şi se depune conform instrucţiunilor pevăzute în anexa nr. IB.
Notarii publici au obligaţia depunerii declaraţiei în format electronic, pe suport magnetic sau optic, prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Economiei şi Finanţelor. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia contribuabililor gratuit de unităţile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa www.mfinante.ro.
ANEXA Nr. IIB
PROCEDURA
privind emiterea Deciziei de impunere privind
veniturile din
transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal
În situaţia în care transferul dreptului de proprietate asupra construcţiilor sau terenurilor se efectuează prin hotărâre judecătorească, stabilirea impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal se face de către organul fiscal competent pe baza informaţiilor transmise de instanţele judecătoreşti.
Prin organ fiscal competent pentru stabilirea impozitului datorat se înţelege:
a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul potrivit legii sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) organul fiscal în a cărui rază teritorială este situat imobilul înstrăinat, pentru persoanele fizice care nu au domiciliul fiscal în România.
Instanţele judecătoreşti care pronunţă hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile comunică organului fiscal din raza de competenţă teritorială a instanţei de fond hotărârea şi documentaţia aferentă în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii. Organul fiscal din raza de competenţă teritorială a instanţei de fond transmite hotărârea şi documentaţia aferentă, în termen de 5 zile de la primirea acestora, la organul fiscal competent pentru stabilirea impozitului datorat.
În termen de 15 zile de la primirea documentaţiei, organul fiscal competent stabileşte impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal şi emite Decizia de impunere privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, cod 14.13.02.13/10.
Decizia de impunere se emite în două exemplare:
- un exemplar se transmite prin poştă cu confirmare de primire sau se înmânează contribuabilului sub semnătură;
- un exemplar se arhivează la dosarul contribuabilului.
Calculul impozitului se face prin aplicarea cotei de impozit asupra venitului impozabil determinat pe baza informaţiilor transmise de instanţele judecătoreşti. Impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal se plăteşte în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, conform legii.
ANEXA Nr. III
PROCEDURA
privind distribuirea impozitului stabilit pe venitul
din
transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul personal
PARTEA I
Procedura privind distribuirea impozitului pe
venituri din transferul
proprietăţilor imobiliare din patrimoniul
personal încasate
prin birourile notarilor publici
1. Până la data de 25 a fiecărei luni, notarii publici efectuează plata impozitului pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, încasat în luna precedentă, pe bază de ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), întocmite astfel:
a) un ordin de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care virează cota de 40% cuvenită bugetului de stat în contul 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" deschis la unităţile Trezoreriei Statului în raza cărora birourile notarilor publici sunt înregistrate fiscal. Codurile IBAN aferente contului 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" sunt publicate pe pagina de web a Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa: www.mfinante.ro/ANAF/Asistenta contribuabililor;
b) un ordin de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care virează cota de 10% cuvenită Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, în contul 50.25 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii" (cod IBAN RO05TREZ7005025XXX000917), cod de identificare fiscală 9051601, deschis pe numele acestei instituţii la Activitatea Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
c) ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), întocmite distinct la nivelul fiecărui judeţ, prin care virează cota de 50% cuvenită tuturor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale din cadrul judeţului şi, respectiv, un ordin de plată pentru bugetul local al municipiului Bucureşti.
2. În scopul achitării sumelor prevăzute la pct. 1 lit. c), notarii publici procedează astfel:
(1) Sumele cuvenite tuturor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale de pe teritoriul unui judeţ se virează pe baza unui singur ordin de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) în contul 50.33.01 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale reprezentând impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare încasat prin notarii publici" deschis la unităţile Trezoreriei Statului ale municipiilor reşedinţă de judeţ. În cazul plăţilor de efectuat pentru bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale de pe teritoriul judeţului Ilfov, contul 50.33.01 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale reprezentând impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare încasat prin notarii publici" se deschide la Activitatea Trezorerie şi Contabilitate Publică a Judeţului Ilfov.
În ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), la rubrica "Beneficiar" se va completa "bugete locale", iar în rubrica "Cod de identificare fiscală" se înscrie codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468).
(2) Cota de 50% din impozitul pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare situate pe teritoriul municipiului Bucureşti se virează în contul de venituri al bugetului local al municipiului Bucureşti 21.03.02.18 "Veniturile bugetului local - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal" (cod IBAN RO98TREZ70021030218XXXXX) deschis la Activitatea Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti. În ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), la rubrica "Beneficiar" se va completa "Primăria Municipiului Bucureşti", iar în rubrica "Cod de identificare fiscală" se înscrie codul de identificare fiscală al acesteia: 4267117.
(3) Codurile IBAN aferente conturilor prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în anexa nr. III.1.
3. (1) În prima zi lucrătoare de la depunerea spre decontare a ordinelor de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) prevăzute la pct. 2 alin. (1), notarii publici au obligaţia de a transmite unităţilor Trezoreriei Statului din municipiile reşedinţă de judeţ şi, respectiv, Activităţii Trezorerie şi Contabilitate Publică a Judeţului Ilfov, în contul cărora s-au virat sume, prin poştă, cu confirmare de primire, borderoul prevăzut în anexa nr. III.2. Adresele şi codurile poştale aferente unităţilor Trezoreriei Statului din municipiile reşedinţă de judeţ şi Activităţii Trezorerie şi Contabilitate Publică a Judeţului Ilfov sunt prevăzute în anexa nr. III.3.
(2) Răspunderea pentru transmiterea borderourilor prevăzute în anexa nr. III.2, la termenul prevăzut la alin. (1), revine exclusiv notarilor publici. Borderourile prevăzute în anexa nr. III.2 nu se întocmesc pentru sumele aferente impozitului pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare situate pe teritoriul municipiului Bucureşti.
4. Unităţile Trezoreriei Statului din municipiile reşedinţă de judeţ şi, respectiv, Activitatea Trezorerie şi Contabilitate Publică a Judeţului Ilfov au obligaţia de a vira sumele încasate în contul 50.33.01 "Disponibil din sume colectate pentru bugetele locale reprezentând impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare încasat prin notarii publici" în contul bugetelor locale beneficiare 21.03.02.18 "Veniturile bugetului local - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal", în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea borderourilor prevăzute în anexa nr. III.2.
5. Impozitul pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal încasate prin birourile notarilor publici pot fi achitate şi în numerar, astfel:
- cota de 40% cuvenită bugetului de stat: la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului în raza cărora birourile notarilor publici sunt înregistrate fiscal;
- cota de 10% cuvenită Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară: la casieria acestei instituţii;
- cota de 50% cuvenită tuturor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale din cadrul unui judeţ: la casieria unităţii Trezoreriei Statului din municipiul reşedinţă a judeţului respectiv. În această situaţie, odată cu depunerea numerarului se depune şi borderoul prevăzut în anexa nr. III.2;
- cota de 50% cuvenită bugetului local al municipiului Bucureşti: la casieria Primăriei Municipiului Bucureşti.
PARTEA a II-a
Procedura privind distribuirea impozitului pe
venituri
din transferul proprietăţilor imobiliare din
patrimoniul
personal realizat prin hotărâri
judecătoreşti
1. Plata impozitului pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal realizat prin hotărâri judecătoreşti se efectuează, în numerar sau prin decontare bancară, de către contribuabili în contul 50.33.02 "Disponibil din sume colectate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti" deschis la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul administraţiilor finanţelor publice care întocmesc decizia de impunere, deschis pe codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468).
2. (1) Unităţile Trezoreriei Statului au obligaţia de a elibera organelor fiscale copii ale extraselor contului 50.33.02 "Disponibil din sume colectate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti".
(2) În termen de două zile lucrătoare de la primirea extraselor de cont, organele fiscale au obligaţia de a transmite unităţilor Trezoreriei Statului "Situaţia privind distribuirea sumelor încasate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti" prevăzută în anexa nr. III.4.
Situaţia prevăzută în anexa nr. III.4 se întocmeşte distinct pentru fiecare sumă încasată în contul 50.33.02 "Disponibil din sume colectate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti".
(3) Pe baza Situaţiei privind distribuirea sumelor încasate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti, prevăzută la alin. (2), unităţile Trezoreriei Statului au obligaţia de a vira sumele încasate, pe destinaţiile prevăzute de lege, astfel:
a) cota de 40% cuvenită bugetului de stat, în contul 20.03.01.18 "Veniturile bugetului de stat - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal";
b) cota de 10% cuvenită Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, în contul 50.25 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii" (cod IBAN RO05TREZ7005025XXX000917), cod de identificare fiscală 9051601, deschis pe numele acestei instituţii la Activitatea Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
c) cota de 50% cuvenită bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, în contul bugetelor locale beneficiare 21.03.02.18 "Veniturile bugetului local - Impozit pe venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal".
(4) Virarea sumelor prevăzute la alin. (3) se efectuează în două zile lucrătoare de la primirea situaţiei prevăzute în anexa nr. III.4.
Prin derogare de la prevederile art. 5 lit. s) din Normele metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, în ordinele de plată pentru Trezoreria Statului întocmite de unităţile Trezoreriei Statului conform prevederilor alin. (3), la rubrica "data debitării" se va înscrie data debitării contului contribuabilului din documentul de plată prin care s-a virat în contul 50.33.02 "Disponibil din sume colectate reprezentând impozit pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare realizat prin hotărâri judecătoreşti" suma care se distribuie.
ANEXA Nr. III.1
LISTA
codurilor IBAN aferente contului 50.33.01
"Disponibil din sume
colectate pentru bugetele locale reprezentând impozit
pe venituri
din transferul proprietăţilor imobiliare
încasate prin notarii publici"
┌────┬───────────────┬────────────────────────┬─────────────────────────────────┐ |
ANEXA Nr. III.2
Biroul Notarului Public .....................................................
Localitatea ......................... judeţul/sectorul ......................
Adresa.......................................................................
CIF .........................................................................
Telefon .....................................................................
BORDEROUL
nr. ................./data ......................
privind repartizarea sumei de
...................................,
reprezentând impozit pe venitul din transferurile
proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul personal, virată cu
OPT
nr. ......................./data ..................
Judeţul ...........................
┌────┬──────────────────┬─────────────────┬─────────────────┬──────────────────┐ |
L. S. Notar public
NOTA:
Prezentul borderou se va comunica unităţilor Trezoreriei Statului din municipiile reşedinţă de judeţ.
ANEXA Nr. III.3
LISTA
unităţilor Trezoreriei Statului din
municipiile reşedinţă de judeţ
┌───────────────┬───────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────┐ |
ANEXA Nr. III.4
Administraţia Finanţelor Publice ............................
Judeţul......................................................
SITUAŢIA
privind repartizarea sumei de .................,
reprezentând impozit
pe venitul din transferurile proprietăţilor
imobiliare din patrimoniul
personal obţinute prin hotărâri
judecătoreşti, încasată cu OPT
nr. ...................../data..................
┌────┬───────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ |
ANEXA Nr. IV
CARACTERISTICI DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, de utilizare şi păstrare
ale formularelor
prevăzute la art. 1 alin. (1)
Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, cod 14.13.01.13/10i
1. Denumire: Declaraţie informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.
2. Cod: 14.13.01.13/10i.
3. Format: A4/t1.
4. U/M: seturi.
5. Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare şi editare.
6. Se utilizează la: declararea impozitului încasat, pentru fiecare beneficiar de venit.
7. Se întocmeşte în: două exemplare, de notarul public care autentifică actele translative ale dreptului de proprietate.
8. Circulă: - originalul la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală a notarului public;
- copia la notarul public.
9. Se arhivează: la dosarul fiscal al notarului public.
Decizie de impunere privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, cod 14.13.02.13/10
1. Denumire: Decizie de impunere privind veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal.
2. Cod: 14.13.02.13/10.
3. Format: A4/t1.
4. Caracteristici de tipărire:
- pe o singură faţă;
- se poate utiliza şi echipament informatic pentru editare şi completare, cu adaptări adecvate situaţiei contribuabilului.
5. Se difuzează: gratuit.
6. Se utilizează: la stabilirea impozitului pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal în situaţia în care transferul dreptului de proprietate se realizează prin hotărâre judecătorească.
7. Se întocmeşte în: două exemplare, de către organul fiscal competent, după cum urmează:
a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România;
b) organul fiscal în a cărui rază teritorială este situat imobilul înstrăinat, pentru persoanele fizice care nu au domiciliul fiscal în România.
8. Circulă: - un exemplar la organul fiscal competent;
- un exemplar la contribuabil.
9. Se arhivează: la dosarul contribuabilului.